MULTIPLE CHOICE
1. Cine este considerat părintele radioului?
a. Gugliemo Marconi, 1895
2.Cand s-a produs prima emisie radio ?
- 15 iunie 1920
3. Care este data oficială a înfiintării Radiodifuziunii Române?
a. 1 noiembrie 1928
4.Care sunt trasaturile definitorii ale audiovizualului ?
- Are ca materie prima informatii de ultima ora
- Prelucreaza o materie prima extrem de volativa prin fenomenul globalizarii
- Radioul se sincronizeaza cu evenimentul
5.Ce caracteristici evidentiaza specificul radioului ?
- Se multiplica necontenit
- Permite reconstituiri ale unor epoci apuse
6.Care sunt orientarile curente din audiovizual ?
- Reprezinta termenul de manifestare a unei concurente acerbe intre numerori protagonisti de pe marea scena a audiovizualului, asigurand profituri costisitoare ce depasesc de multe ori spatiul cotidian.
7.Dupa ce pot fi clasificate tipurile de radio ?
- Forma de finantare, continut, zona
8.Radioul public este o forma a serviciului de radio care intentioneaza sa serveasca … ?
- Diversele nevoi ale publicului ascultator
9.Care sunt trasaturile fundamentale ale radioului public ?
- Manifestare raspandirii geografice, emisiuni pentru minoritati, grija pentru identitatea nationala si comunitara, detasarea de interesele politice sau guvernamentale, finantarea de catre public, competitii, vitalitatea
10.Care sunt cei 3 piloni pe care se sprijina radioul public ?
- Informatia, cultura, divertismentul
11.Care sunt obligatiile serviciilor publice audiovizuale in majoritatea tarilor UE ?
- Sa difuzeze stiri si informatii independente concrete, impartiale, echilibrate si obiective, sa asigure diversitatea programelor si a punctelor de vedere, sa transmita o anumita proportie de stiri, programe culturale, artistice, educationale, minoritare, religioase pentru copii si de divertisment, sa promoveze cultura si valorile locale, sa produca si sa transmita programe relevante pentru toate regiunile tarii, sa ofere spatiu de divertisment gratuit pentru anunturi de interes public.
12.Oferta unui post de radio este decisa de :
- Preferintele ascultatorilor
13.Care sunt factorii ce determina alegerea unui tip de format ?
(a) - Mediul concurentional
14.Ce defineste curentul “last adult contemporaly” ?
( c ) - Posturile care difuzeaza piesele actuale si unele din anii 80-90
15.In ce consta formatul “talk” ?
a.- Emisiuni cu invitati la microfon d
d.- Talk-show-uri realizate la telefon
16.Stirea transmisa de radio trebuie sa fie … ?
(b) - Scurta, clara si concisa
17.Regula principala spre a scrie pentru un support audio este ca accentul sa fie pus pe diferenta dintre … ?
(d) - A citi si a asculta
18.Calitatile stirii radio sunt:
1) exactitate
2) echilibru
3) claritatea
4) spontaneitate
Indicati varianta corecta:
a. 1) + 2)
b. 2) + 3)
c. 1) + 2) + 3)r. corect
19.Forma cea mai raspandita de structura a informatie este … ?
(a) - Piramida rasturnata
20.In derularea jurnalelor de stiri pentru evitarea monotoniei se folosesc … ?
(c) - Inserturi formate de declaratii, relatari scurte, corespondenta interna si internationala
(a) - Inserturi formate din interviuri, reportaje, declaratii
21.Interviurile radiofonice se clasifica dupa ?
(a) - Mod de realizare, relatia raport-intervievat, continutul comunicarii
22.Care sunt etapele realizarii interviului ?
(d )- Tema, documentatia, alegerea interviului, fonotecarea
23.Putem clasifica reportajele dupa … ?
(b) -Tipul evenimentului, modul de realizare, continut
24.Etapele de realizare a reportajului sunt … ?
(c) - Alegerea subiectului, documentul, prospectia, elaborarea scriptului, inregistrarea, montajul
25.Montajul emisiunii este … ?
(b) - Etapa dinaintea fazei finale cand emisiunea este legata prin comperaj si ilustrata
muzicala
26.Elementele obligatorii in compozitia unei emisiuni sunt … ?
(a) - Generic, sumar, desfasurator, cortine musicale
27.In cazul emisiei inregistrata desfasuratorul este inbunatatit de … ?
(c) - Comperaj
28.In magazinul radio este prezentat un sir continuu de … ?
- Diferite tipuri de materiale, muzica, stiri, interviuri, discutii, sport, evenimente speciale, materiale cu si despre oameni, pamflete.
29.Ancheta presupune urmatoarele particularitati ...
(a) - Actualitatea, concizia, oralitatea
(b) - Ritmul, spontaneitatea reportajului
30.In elaborarea unei anchete radio se vor avea in vedere … ?
(c) - Alegerea subiectului, planificare documentare, surse de documentare orale
(d) - Unghiul de abordare, inregistrarea montajului si fonotecarea, redarea, difuzarea
31.Care sunt caracteristicile anchetei definitorii ?
(b) - Rigoare, perseverenta, initiative
32.Care sunt calitatile redarii anchetei ?
(a) - Coerenta, consistenta, claritatea
33.Un post de radio nu exista decat daca are in grila … ?
(c) - Emisiuni de stiri
34.A spune auditia exacta a informatiei este vital pentru ….. stiri
(d) - credibilitatea
35.In primele sale decenii de existenta radioul … ?
(a) - Emitea in modulatie de amplificare)
(b) - Generalist
(c) - Avea receptori fixi
a + b + c
36.Ascultarea radioului se concentreaza … ?
(c) - In cursul diminetii apoi scade treptat in timpul zilei
37.Audienta radio cuprinde … ?
(d) - Mai multi barbati decat femei si mai multi tineri decat varstnici
38.In functie de tipul de modulatie transmisiile de radio analogice sunt :
(a) - am – modulatie in amplitudine pentru emisiile medii si scurte
(d) - fm – modulatie in fregvente pentru banda ultrascurta
39.Cresterea audientei programelor si emisiunilor de actualitate culturala depinde de :
(c) - Specializarea, componenta, si eficienta personajului redactional
40.Dupa M.Clahen radioul s-a transformat dintr-un mediu de divertisment intr-un :
(b) - Sistem nervos de difuzare
41.In ce an s-a infiintat BBC ?
(d) - 1922
42.Serviciile radioului public au ca scop … ?
(a) - Imbunatatirea societatii prin informarea ascultatorului
43. East Disting care promoveaza :
(b) - Muzica deconectanta ( 50 ani )
44.Prima caracteristica definitorie a presei radio este :
(a) - Oralitatea
45.Mesajul radio este :
(b) - accesibil
(c) - concis
46.Radio are ca rol important in societate prin :
(a) - Prelucrarea informatiei
(d) - Prelucrarea informatiei in randul populatiei
47.Componenta radio este un proces prin care :
(b) - Un emitator transmite informatia la receptor printr-un canal cu scop de a produce anumite efecte
48.Radioul se impune prin :
(a) - Receptare rapida
(d) - Personalizare
49.Radioul poate fi dezavantajat prin :
(b) - Perisibilitatea mesajelor
(c) - Durata mica pe post
(c) - Caracterul material al mesajului
50.Emisia radioului este un proces complex in care rolul principal il detine :
(d) - Vocea
51.Elementul de legatura intre momentele unei emisiuni este :
- Ilustratia muzicala
52.In radio cuvantul este insotit de sunete specifice momentului …
- Care pot avertiza ascultatorul asupra locului de unde se transmite emisiunea respective
53.Din perspectiva modului de culegere, prelucrare si transmitere a informatie, radioul este cel mai avantajos mijloc de informare dorita …
- Rapiditatea de prelucrare, timpul redus de la obtinerea informatiei pana la difuzarea acestora .
54.Distribuirea informatiei rapide prin radio face parte din :
- Structura unei realizari de durata si substantial in timp
55.Datorita actualitatii lor sterile de radio sunt :
- Factuale, noutati, interes pentru un numar semnificativ de persoane
56.O stire hard contine :
- O idée dramatica
57.Inima jurnalismului audiovizual este constituita de :
- Interviul radio
58.Etapele obligatorii ale reportajului sunt :
- Documentarea, observarea directa, intervievarea, cercetarea documenteleor oficiale, stabilirea unghiului de abordare, realizarea inregistrarilor
59.Raportul radio pentru jurnalele de stiri dureaza :
- Pana la 1 minut
60.In reportajele radio, zgomotul de fond are :
- un efect considerabil
61.Imbinarea armonioasa dintre textul vorbit, comentariu si zgomotul de fond :
- face ca publicul sa aiba sentimentul participarii la eveniment
62.Textul raportului de radio ofera publicului :
- Informare, context, estimari, explicatii
63.Unul dintre experimentele cele mai interesante realizate in programele radio dupa descoperirea telefoniei este :
- Magazinul radio
64.Radio magazin se adreseaza in deosebi publicului :
- active ( on the go )
65.Grija principala a realizatorilor radio magazine are 2 aspecte :
- cercetare , organizare
66.Radio magazinul trebuie sa denote continuitate in privinta :
- subiectelor, lungimea tuturor materialelor
*66.Daca raportul arata ancheta :
- demonstreaza
67.Ancheta trebuie sa se incadreze riguros in regurile profesionale ale informarii prin :
- promtitudine, informare corecta, completa, onesta, echilibrata
68.Dupa Ery reportajul de investigatie presupune :
- dezvotarea unor surse suficiente precum si a documentelor intr-o perioada de timp indelungata pentru a oferii publicului o interpretare solida a semnificatiei evenimentului.
69.Cat de des se schimba grila de programe a postului de radio ?
- o data sau de doua ori pe an
70.Grila de programe este realizata de :
- directorul de programe, o echipa editoriala care-si asuma pentru o perioada (6 luni, 1 an) responsabilitatea pentru audienta postului.
71.La posturile de radio publice publicitatea este admisa intr-o proportie :
- mult mai mica decat la posturile comerciale
72. Vasile Traciuc apreciaza ca o grila de programe buna :
- reflecta o linie editoriala coerenta si originala,
nu are rupturi de ton, ritm care ar putea deruta audienta,
are repere lizibile-accelesi tipuri de programe revin
la acelasi ore si in acelesi zile.
este adaptat la ritmul vietii cotidiene a radioului
73.Ilustratorul muzical :
- se ocupa de clonarea muzicala a emisiunii sau a radio programelor
74.La radio stirile :
- nu se ilustreaza niciodata
75.BBC estimeaza audienta saptamanala ca fiind :
- 120 de milioane de ascultatori externi
76.Structura postului de radio este determinate :
- situatia lor financiara
77.Evenimentul transmis prin intermediul radioului este perceput :
- aproape simultan cu momentul producerii lui
78.Stabilirea criterilor prin care se face o selectie a formarii de emisiuni si a grilelor de programe este o responsabilitate ce revine :
- realizatorilor acelor programe
79.Un post de radio este alcatuit din :
- un studio, emitator, o echipa care administreaza ansamblul
80.Radioul are o arie de acoperire imensa datorita :
- undelor scurte , satelitilor
81.Ce a cedat radioul televiziunii ?
- dramatizarile, foiletoanele si varietatile
82.Radioul s-a specializat in :
- muzica, informatie, dezbateri
83.Radioul a devenit un mijloc de informare :
- destinat ascultarii individuale
84.Durata de ascultare a radioului este influentata de :
- diferentele dintre ritmurile si modurile de viata dintr-o tara in alta, oferta televizuala concurenta
85.La 16 noiembrie 2004 radio tineret se transforma in :
- radio 3 net
86.Fondurile emisiunilor radio public provin :
- dontatiilor, taxe de liceenta, abonament radio pe care publicul il plateste lunar pentru a beneficia de serviciile radio
87.In SUA radioul public se considera ca parte a emisiunii sale, includerea de programe :
- emisiuni straine
88.Radioul public :
- faciliteaza implementarea unor politici de culturalizare
89.Fluctuatiile provenite pe piata reclamei si concurenta se strang asupra :
- posturilor de radio private mult mai dramatic decat in cazul posturilor publice-nationale
90.In ce an a fost adoptata in Romania legea audiovizualului ?
- 1992
91.Ce presupune formatul radio ?
- o maniera de alegere si asamblare de continuturi prin care se urmareste personalizarea canalului, intarirea capacitatii de a atrage si a mentine publicul
92.Prin program radio se intelege selectarea structurii a continutului si a prezentarii in conformitate cu cerintele :
- unei piete specifice
93.Care este publicului tinta a formatului adult-contemporaly ?
- 25- 49 ani
94.Soft adult contemporaly transmit :
- piese linistite, lente
95.Prezentatorii de marca sunt utilizati :
- in deosebi dimineata
96.Un rol important in grila de programe a unui post de radio cu format adult contemporaly, il joaca :
- actiunile promotionale
97.Contemporaly hit radio difuzeaza :
- hituri contemporane cu mare priza la public
98.Urban contemporaly este un format al carei caracteristica e data de :
- ritmul dinamic al muzicii
99.News-talk este un format de :
- stiri, dezbateri
100.Calea radio la presa scrisa si apoi catre televiziune este determinata de :
- interesul public, cantitatea de informatii pe aceste mesaje de informare in masa o transmit prin canalele lor
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu